Tillbakablickar....

blir min rubrik i dag...

Det sägs att man brukar tänka tillbaka första dagen i det nya året men jag tar det nu istället..
Året 2007 har varit ett svårt år.

Det blev 2 begravningar av två nära personer även om den ena va närmare än den andra..ja det är så...hon va en
kvinna som jag tyckte om..(saknar dig) den andra va en man som fanns i familjen men som blev sjuk. Jag såg tidigt vart det kunde leda till...men sa aldrig det till den som det berörde mest.

När begravningar var över så såg jag fram emot sommaren..då fick jag plötsligt ett mail från en väninna som gjorde mig fundersam...va hade jag gjort för fel jag gick länge o va deppig (igen) innan jag till slut ringde henne.
vi bestämde att vi skulle träffas hos henne och prata ut. Det mötet slutade bra, nu förstår vi varann bättre än innan.
(fast jag trodde aldrig att vi haft problem) hon är ju fadder till vår dotter juu.

Augusti kom o nu skulle Emmi börja på dagis, spännande och roligt. Hon trivs på sitt dagis det ser man på henne.

Månaderna gick fort nu o nu är vi inne i december 2007...då kom nästa smäll...emmi blev sjuk dagen före lucia i feber o kunde då inte va med på själva luciafirandet på dagis (mormor o farmor va bjudna)men vi fick ringa återbud.

Emmi är en mycket envis person (undrar från vem)=)) hon ville se lucia på dagis ändå men vi skulle till läkaren först för att kolla hennes röda hals, innan vi åkte tog jag tempen..hon hade 37,5 men vi sa till emmi att nu får doktorn bestämma om vi får åka å titta på lucia på dagis..Han godkände o vi åkte dit när vi skulle åka hem så kommer erik rusandes med emmi..hon hade en kramp...det slutade med att vi åkte ambulans på lucia o fick sova över där...ambulanspersonal o läkaren talade om för oss att emmi fått feberkramp.

Emmi fick medicin mot infektionen i kroppen. Personalen på dagis blev mycket oroliga kunde det va epilepsi?? men vi förklarade att det inte kunde va det. Men nu ska vi göra en utredning på fredag så får vi se.


När vi kom hem såg jag framemot julen hos pappa o bästemor =) o syrran så klart.

Tror ni allt är lugnt nu?? varför ska det va det...2 dagar innan jul åker min man på en magsjuka...stackarn men usch va less jag va på allt nu. Ingen julgran uppe, inga klappar inslagna, ingen jul hos pappa.
Jag försökte hålla humöret uppe för emmis skull som ville att pappa skulle bli frisk. Då är det tur att det finns snälla grannar som kan hjälpa till...erik fick pepsi o sen hjälpte grannen oss med granen i julgransfoten. Efter pepsin mådde erik mycket bättre så efter några timmar så kunde vi klä granen och vi ringde pappa å sa att vi kommer iallafall även om vi inte va värdspigga men vi hade en mycket lugn julafton, ÄNTLIGEN JUL.

På nyårsafton åkte erik o emmi till emmis kusin som fyllde 4 år. Jag kunde inte hänga med  som vanligt (trappor) utan tilbringade nyårsafton själv...hur kul det nu va...familjen kom hem lagom till middan sen började kvällsrutinen med emmi. Sen va det nyårsafton för oss. Emmi vaknade lite senare o hann se smällare lite iallafall.
GOTT NYTT ÅR säger vi till sollis, pratade med alla tre jaa min syster va där åxå. Hon berättade att hennes kärlek låg på sjukhus......jag skakade bara på huvudet för mig själv...jaha ...igår pratade jag med min syster igen..hon berättade att han med stort H är hemma o tar hand om sig. Sen berättade hon en tråkig nyhet som jag visste om men inte att det gått så här långt nu...vaför just M varför varför.....
Nu har jag skrivit klart för den här gången.....tänker på er därborta......KRAM


Kommentarer
Postat av: Anna

jag kan inte göra annat än att hålla med dig.. mitt år som 23-åring har verkligen inte varit det bästa. Men nu får det vara nog! Usch o fy.. Men det sägs ju att allt har en mening, även om det ibland kan vara svårt (OMÖJLIGT!) att förstå den...

2008-01-09 @ 13:04:28
URL: http://aannaa.webblogg.se
Postat av: Sigis

Efter regn kommer solsken - glöm det inte - glöm det aldrig!
Det sägs även att man blir stark av motgångar - det tror och vet jag. Sedan är våren strax i antågande,
man kan vara ute och äta jordgubbar. Kanske blir det även en fest framledes - man kan aldrig veta.
Det gäller bara att beställa solsken!
Hälsningar från en som håller ett vakande öga på Er
ute i de södra förorterna i trakten av Södertörn.
Sigis den okände

2008-01-12 @ 17:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0