Tråkdag

kan vi kalla den här dagen..det är en sån där dag när iv är hemma och inte gör någonting.

Det är såååå tråkigt, det liksom kryper i mig när man inte åker iväg på nåt.

Det märks på dottern åxå hon bara frågar...va ska vi göra idag? Då när vi svarar att vi bara ska vara hemma så får vi till svar...jaaag vill åkkkka nånstans...suck.


Min man sitter vid sin dator och försöker få ordning på den och jag själv hm sitter här å skriver...vad gör då vår dotter undertiden...favoritsysslan...kolla tv fast jag sagt att vi kan göra annat. Envis tjej vi har suck igen..


Men hon har gjort en kul grej idag..hon har fått bada i sin bassäng på gräsmattan o stänkt vatten på oss, den stunden va rolig men kort sen skulle vi fika...sen kom det igen...nu kollar jag på tv för nu har jag badat och gjort annat (citat emmi ).
Då satte jag mig här o kollade runt lite efter en stund kom emmi o frågade vad hon skujlle hitta på nu...kan man bli trött på den frågan???? svar jaa ibland  : P. Då svarade jag...hitta på nåt själv, så kan vi göra nåt sen...villl inte får man till svar...ååååå...men sen frågade hon pappa o han gav henne två alternativ varav hon valde ett...så nu leker hon själv...hon kan bara hon vill. =)

Nu är det snart dags för middag så det får räcka för idag...kram alla semestervänner =))


Regn o åter regn

ja det är den svenska sommaren som har kommit nu. Urk, jag som tänkte ut å rulla lite...=).

Vi fick trevligt besök i helgen av syster, vi hade tänkt gagga lite men har man en dotter så måste hon ingå
i våra samtal..babbel babbel.. "moster gunga mig moster va med mig moster... kolla mitt rum..till slut fick vi får pratstund medans dottern gjorde annat. Hur som helst, det va trevligt och varmt, när vi gick o gunga o åkte rutschkana med emmi så klagade systeryster på att det va varmt under f´ötterna .....känslig syster är ;-).

Idag har vi haft besök av två killar som installerade nåt hos oss, det gick fort =)

Sen försökte jag ringa Globen för att boka biljett till Stewie Wonder i september men fasen det fanns ingen rullstolsplats kvar...suck fan att min dator inte kom tidigare då hade jag säkert fått biljett...men ringde jag inte då nää kunde inte för jag hade inget nummer i huvudet o min man va upptagen med annat så han kunde inte heller hjälpa mig.
Så nu när jag har min söta dator då finns inga biljetter...grrrr....men tjejen sa visst att jag kunde ringa i slutet på veckan IFALL nån avbokar eller glömt att hämta ut biljett...ha vem är dum att glömma sånt.

Nu har jag inget mer att skriva om för denna gång men jag kommer tillbaka en annan dag

kram så länge

Tillbaks igen tjohooo

jaaa äntligen är min söta dator på sin rätta plats..

Det är svårt att skriva nåt i bloggen om man inte har en dator juuu...
Det har hänt lite grejer sen sist....

Emmi har fått ett eget rum...o hon sover där...ja åtminstone halva nätterna...
Semestern har startat så nu har jag mina älsklingar hemma om dagarna så sitta å skriva här får jag göra när den lilla sover...om hon kan sova i den här värmen. Phu.

Idag har vi varit å hälsat på en kompis o när vi satt å åt så ringde en granne å sa att en huggorm infunnit sig på gräsmattan..ÄCKLIGT.
Jag blev helt hispig, vågade inte gå ur bilen men när jag väl gjorde det så berättade grannen att ormen va infångad o borta...hm misstänksam som jag är så kollade jag bakåt framåt åt vänster å höger sen åkte jag snabbt in i husets lugna vrå.

I morgon kommer systeryster...längtar redan...puss systeryster ses...
Nä nu måste jag äta min onyttiga kaka


kram till er alla

RSS 2.0