Bröllopsdag

Just idag firar vi bröllopsdag, vår andra, jipppppppi.

I förrgår va min syster här o det va så mysigt. Emmi blev sååååå glad att få se henne att hon igår frågade mig varför inte hon kom till dagis igår.
Igår tog jag moppen i spöregnet o hämtade Emmi, det va bara blött rakt igenom när vi kom hem...fast vi hade regnkläder på oss.

När vi hade fått av oss alla kläder o satt på torra så satte vi oss framför Tv: n o myste med barntv o mellis..annars får vi bara äta mellis vid köksbordet men jag sa att idag sitter vi framför tv:n.

Sen kom Erik hem o vi åt middag sen började kvällrutinerna.

NU blev det inte så långt den här gången men kommer tillbaka en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Sigis

Hallå där i Västerhaninge.

I dag är en stor dag hos familjen Carlando: Jag vill minnas att Ni firar er bröllopsdag - Stora och

hjärtliga gratulationer från mig er okände vän och

beskyddare Sigis. Hade även ett långt samtal med din syster Anna som tydligen var och hälsade på i Er hemort. Hur kommer Ni att fira denna stora dag?

Middag hemma eller bland vänner? Talade i dag med Din styvmor Gun en lång stund och det var hon som

berättade att Din syster Anna var och hälsade på.

Det var även länge sedan jag talade med Din pappa Günther - hur mår han nu förtiden? Jag skall söka

få kontakt med honom nu till helgen. Hörde även att Ni var och hälsade på honom på hans 60-årsdag i sommar. Ja vad tiden går fort - jag hoppas bara att allt är bra hos Er.

Nu har vi höst här uppe i norr. Bladen faller från träden och trädgårdmöblarna skall in i boden. Hur är det hos er - tar ni in era möbler eller låter ni

dessa stå kvar ute? Fast hos er finns väl iongen snö på vintern. Vi har redan haft frost så vi fick skrapa bilen -dags för vinterdäcken.

Nu i helgen skall Christina och jag inhandla en ny

diskbänk. Hoppas jag klara av att byta ut den gamla

bänken. Ev.tänkte jag framöver ta kontakt med Din

bror Gunnar men han har visst mycket att göra med

sin mammas försäljning av Torö. Sedan är det ju även rätt långt att köra hit upp till oss.

Nu skall jag sluta för denna gång - hör gärna av dig

om du har lust. Och ännu en gång - grattis på bröllopsdagen.

Den okände vännen Sigis

2008-10-02 @ 21:59:19
Postat av: carin

Sigis, gamle vän.

Tack för dessa fina ord, jag vet, att finns det nån som hittar orden så är det DU.

Plockade bort utestolarna gjordes för länge sen, kanske kommer kylan hit tidigare än hos Er.

Köp diskbänken med din Christina så kommer min man o jag å hjälper Dig. Inte ska du lyfta den själv inte. Det går inte för sig. Vi är dessutom barnlediga några timmar då. Ska höra med min man. Kanske vi kan komma på söndag om ni kan vänta tills dess?

Tackar ödmjukast för grattishälsningen från Er.

2008-10-03 @ 09:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0